Can’t I use “Control+Z”(Ctr+Z, restore) in Shapespark?
Most of creative programs support Ctr+Z as restore.
And everybody can make mistake.
So, if I don’t like my additional work, I can restore that just pushing Ctr+Z.
Shapespark에서는 컨트롤Z(되돌리기)를 할 수 없나요?
대부분의 생산성 프로그램들은 컨트롤 Z를 지원합니다. 사람은 누구나 실수를 하기 때문이죠.
그러니까 제가 추가적으로 한 작업이 마음에 들지 않는다면, 간단하게 컨트롤 Z를 눌러서 그 전으로 되돌릴 수 있습니다.
However, now it’s impossible in Shapespark.
The only one way is to reboot my scene.
If I forgot to save while I setting 10 light probes by using mouse, and I set 9s correctly, but I put 10th at the wrong place, then I must reboot that scene, and set again all lightprobes one by one.
That’s too uncomfortable. It’s easy to press control Z, but I can’t use that method, and I have to turn the scene off and on again to get back to square one, so it’s really inconvenient.
그런데, 현재 Shapespark는 그게 불가능합니다.
단 한 가지 방법은 그 씬을 재부팅하는 것이죠.
가령 제가 마우스로 10개의 라이트프루브를 설치하는데 9개를 제대로 설치하는 동안 저장하는 걸 잊었는데, 10번째 라이트프루브를 이상한 곳에 배치했다면, 저는 그 씬을 재부팅한 다음에 9개를 다시 일일히 배치해야합니다.
이건 정말 불편하죠.
간단하게 컨트롤 Z를 누르면 될 일을 해당 씬을 껐다가 다시 켜서 원점으로 되돌린 후에 다시 작업을 해야하니까요.
So, I’m asking you to petch Shapespark, so that I can use Ctr+Z.
그래서 컨트롤 Z를 이용할 수 있게 패치해 주기를 바랍니다.