설정값을 바꿔도 여전히 깨집니다. Changing the setting value still breaks the result

안녕하세요. 저는 Shapespark의 한국 유저입니다.
Hello, I am a Korean user of Shapespark.

지난번에 동일한 문제로 글을 올렸고, config의 속성을 변경하는 방법을 누군가가 알려주셨습니다.
그 방법은 매우 효과적이었습니다.
Last time, I posted the same issue, and someone told me how to change the properties of config.
The method was very effective.

https://forum.shapespark.com/t/shapespark-releases/12/161

여기에 아주 유용한 팁이 있더군요.
그래서 저는 "vertexAccuracy"을 0.000001로 설정했습니다.
There’s a very useful tip.
So I set “vertex accuracy” to 0.000001.

{
“devices”: [
“CUDA_GeForce GTX 960M_0000:01:00”
],
“vertexAccuracy”: 0.000001
}

하지만!!
But!!!

딱 한 군데가 깨지는 문제가 있었습니다.
There was a problem where only one part was broken.

똑같은 크기로 복사한 모델 중 하나에서 한 숫자가 깨지는 것이 보였습니다.
One number was seen breaking in one of the models copied in the same size.

다른 곳엔 문제가 없었습니다.
There was no problem elsewhere.
베이크와 조명의 문제도 아니었죠.
It wasn’t a matter of bake and light.

그래서 "vertexAccuracy"의 숫자도 더 세밀하게 낮춰보고(약 0.0000001 정도로.), 더 성능이 좋은 하이엔드 컴퓨터로도 작업해보았습니다.
So I’ve lowered the number of “vertex accuracy” in more detail (about 0.0000001), and I’ve also worked on a higher-end computer with better performance.

그런데, 오히려 깨지는 부분이 조금씩 더 늘어났습니다. 심지어는 이전에 문제가 없는 부분들에서도 문제가 발생했습니다.
However, the parts that break up have increased little by little. Problems even occurred in areas where there were no problems before.


(4가 없어지고, 와이파이가 망가졌습니다. 4 is gone, and Wifi is broken.)

그리고, 분명히 설정을 숫자로 바꾸고 저장했는데, config를 다시 열어보면 이렇게 바뀝니다.
And I definitely changed the setting to a number and saved it, but when I open config again, it changes like this.

{
“devices”: [
“CUDA_GeForce RTX 3090_0000:c1:00”
],
“vertexAccuracy”: 1e-06
}

그래픽카드는 신경쓰지 마세요. 이건 이전과 다른 컴퓨터입니다.
Never mind the graphic card. This is a different computer than before.

이상한 것은 이겁니다.
The strange thing is that.

“1e-06”.

저는 분명히 숫자로 설정하고 저장하는데, "1e-06"라는 이상한 값이 저장됩니다.
I definitely set it as a number and save it, but the strange value “1e-06” is stored.

저는 오브젝트가 깨지는 이 문제를 완벽하게 해결하고 싶습니다. 프로젝트의 크기를 키우면 안되기 때문에 정해진 크기 내에서 작업해야하죠.
이 문제를 과연 어떻게 해결해야 할까요?
I want to solve the problem of breaking objects perfectly. Since we can’t increase the size of the project, we have to work within the specified size.
How can I solve this problem?

Please~!!! Somebody help me~!!!

1e-06 is a scientific notation (1 / (10^6)) for 0.000001, so it’s equivalent.

In most cases “vertexAccuracy”: 0.000001 should be more than enough. If it’s not enough for your scene, then perhaps your 3D model is not scaled properly? Do you use SketchUp for 3D modeling? Do the objects in SketchUp have proper dimensions? For example, a real world lock is a few centimeter long. Is the lock in SketchUp a few centimeter long?

Translation.
번역입니다.

1e-06은 0.000001에 대한 과학적 표기법(1 / (10^6)이므로 동등합니다.

대부분의 경우 “vertexAccuracy”: 0.000001이면 충분합니다. 씬(scene)에 충분하지 않다면 3D 모델의 스케일이 제대로 조정되지 않은 것일 수 있습니다. 3D 모델링에 SketchUp을 사용하십니까? SketchUp의 객체에 적절한 치수가 있습니까? 예를 들어, 실제 자물쇠는 길이가 몇 센티미터이다. SketchUp의 자물쇠는 몇 센티미터인가요?

답해주셔서 감사합니다.
Thanks you for answer.
적당한 수치는 따로 없습니다.
We don’t have proper dimentions.
하지만, 우리가 보기에 적절한 크기에 맞춰야 합니다.
However, we need to scale that to the right size for us to see.
그게 어느 정도까지 인지는 말씀드릴 수 없지만, 제가 작업한 것을 다른 사람한테 넘기면, 그쪽에서 해결하기 번거로운 오류가 생긴다고 해서, 가능한 한 제 선에서 최적화를 하려는 것입니다.
I can’t tell you how much it is, but if I hand over what I’ve worked on to someone else, they’ll have a cumbersome error to solve, so I’m trying to optimize it as much as possible.
크기를 조금씩 키우는 것도 방법이 될 순 있겠지만, 크기를 키우면 다른 파트에서 문제가 생긴다고 하기에 이왕이면 크기를 유지하면서 해결하고 싶습니다. 이렇게 조금씩 키우다가 보면 너무 커질 수도 있다고 생각하거든요.
Increasing the size little by little may be a way, but I want to keep the size and solve it because I heard that if I increase the size, there will be problems in other parts. I think it might get too big if you keep growing it out.

그리고 스케치업 상의 길이는 가로 89mm,
And the length of the lock in the sketchup is 89mm wide…,

세로 40mm 입니다.
and the height is 40mm.

Ok, so the dimensions seem to be proper now.

Could you mark on the screenshot from Shapespark, which part is still broken? In particular, do you mean the lock on the door? On your SketchUp screenshot the lock in the door isn’t round, and you can see the edges:

image

So, perhaps, the model is broken already when you import it to SketchUp?

그건 상관 없습니다.
It doesn’t matter.
제 문제는 열쇠 부분에 있죠.
My problem is the key.

그리고 저는 문제를 해결했습니다.
And I solved the problem.
스케일을 키우는 것도 큰 도움이 되었지만, 그것만으로는 되지 않았는데,
한번 호기심이 생겨서 깨지는 부분들을 그룹으로 묶으니까 해결이 되었습니다.
Growing the scale was a big help, but it wasn’t enough.
Once I got curious and grouped the broken parts into groups, it was solved.

그런데, 저는 그 방법이 가능했던 원인을 잘 모르겠습니다.
However, I don’t know why that was possible.
알려주실 수 있나요?
Can you tell me that?

It’s difficult to answer precisely without analyzing the scene, but perhaps it was related to the Smooth Edges feature of SketchUp? Could it have been the case that some of the operations you did caused SketchUp to recalculate smoothing, or merged multiple meshes into a single smoothed mesh?

번역. Translation.

씬(scene)을 분석하지 않고 정확하게 답하기는 어렵지만, SketchUp의 Smooth Edge 기능과 관련이 있는 것일 수도 있습니다.
수행한 일부 작업으로 인해 SketchUp이 평활을 재계산하거나 여러 메시를 단일 평활 메시로 병합했을 수 있습니까?

대답. Answer

저는 소프튼 엣지 정도만 했습니다.
I did just Soften edges.

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