Vr controller on metaquest 3

hello i try navigation with metaquest 3 for first time but controller doesnt work or let me teleport
what is the layout with controller normally and it should be natively working ? with special browser ?

Hola @Julien
Cuando ingresas a un tour VR de shapespark con los meta quest 3, no vas a ver los controles pero si te funcionan. Los botones qué te funcionan son el joystick y el gatillo de ambos controles y los botones A B del control derecho (cambias las escenas grabadas) y X Y del control izquierdo (subes o bajas en el eje Z)

Con el joystick avanzas o retrocedes y giras a la derecha o izquierda.

Con el gatillo puedes accionar cambios de material o videos (o cualquier otro truco que hayas generado en el tour) y también puedes teleteansportarte. Para esto, fijate en el centro del visor y notarás un punto blanco, esa es la mira que te indica a donde quieres teletrasnportarte o cual acción quisieras activar.

Colocando la mira (ese punto blanco) en un sitio determinado y apretando el gatillo, te teletransportas a ese sitio.

Colocando la mira sobre una acción y apretando el gatillo, ejecutarás la acción correspondiente.

Para ingresar a un tour de shapespark puedes abrir el browser nativo de meta a ir a la dirección del recorrido, cargarlo (apretar en el triangulo central) y luego dar clic en el icono de VR del menú inferior derecho.

Para salir del tour debes apretar el botón con el símbolo de meta del joystick (no lo vas a ver, debes saber cual es) y una vez fuera cerrar la página del browser.

Nota para los desarrolladores: sería muy conveniente ver los controles del meta quest en el tour de shapespark, pero sobre todo debería existir un medio para salir fácilmente del entorno virtual, un botón visible o algo, porque en realidad es muy confuso terminar el tour!

Puedes ayudarte con este video https://photos.app.goo.gl/YfvnuxZ6urbF8qcS9

Espero que esto te ayude. :wink::facepunch:t3::+1:t3::muscle:t3:

Hi @Julien
When you enter a VR tour of shapespark with meta quest 3, you will not see the controls but they will work. The buttons that work are the joystick and the trigger of both controls and the A B buttons of the right control (you change between recorded scenes) and X Y of the left control (you go up or down in the Z axis).

With the joystick you move forward or backward and turn left or right.

With the trigger you can operate changes of material or videos (or any other trick you have generated in the tour) and you can also teleport. For this, look at the center of the viewfinder and you will notice a white dot, this is the crosshair that indicates where you want to teleport to or which action you would like to activate.

By placing the sight (that white dot) on a certain place and pulling the joystick trigger, you teleport to that place.

By placing the sight on an action and pulling the joystick trigger, you will execute the corresponding action.

To enter a shapespark tour you can open the native meta browser to go to the address of the tour, load it (click on the central triangle) and then click on the VR icon in the bottom right menu.

To exit the tour you must press the meta simbol button on the joystick (you won’t see it, you must know which one it is) and once outside close the browser page.

Note to developers: it would be very convenient to see the meta quest controls in the shapespark tour, but above all there should be a way to easily exit the virtual environment, a visible button or something, because it’s actually very confusing to finish the tour!

You can help yourself with this video https://photos.app.goo.gl/YfvnuxZ6urbF8qcS9

Hope this helps you :wink::facepunch:t3::+1:t3::muscle:t3:

Translated with DeepL.com (free version)

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