Auto tour mode passes through walls

Bonjour,

Je suis nouveau utilisateur de Shapespark. En ce moment je suis entrain de prendre en main le logiciel, qui d’ailleurs est super. Je rencontre actuellement un problème lors de la création de mes (vues), lorsque je lance la visite guidée, il traverse carrément les murs.

Quelqu’un peut me dire comment résoudre le problème s’il vous plait ?

Merci, bonne journée

I am new to Shapespark. At the moment I am trying to get started with the software, which by the way is great. I’m currently having a problem when creating my (views), when I run the guided tour, it goes right through the walls.

Can someone tell me how to solve the problem please?

Did you try enabling the auto path option, please see: Automatic camera path
If this option doesn’t work for your scene, could you share a link to the uploaded scene so we can take a look?

Bonjour Jan,

J’ai effectivement essayé avec l’option ( auto path ) il traverse toujours les murs.

Pourriez vous m’envoyer une adresse mail perso afin que je vous partage la scène via cette adresse mail ?

Please send the scene to support@shapespark.com

D’accord, des que la scène à fini de téléchargé, je vous envoie le lien sur cette adresse mail.

Merci

The auto-path option doesn’t work well for scenes with large total area. To workaround this, you can disable collisions for all the external object. This can be done in the Objects tab:
image

If objects have collisions disabled, they are not taken into account when calculating auto-path. In you scene, after we have disabled collisions for all the outside objects, the auto-path options started to work well.

Bonjour Jan,

Je vous remercie pour votre retour, j’effectue cette modification dans la scène et je vous ferai un retour,

Merci

Plus précisément quand vous dites les objets extérieurs c’est à dire les arbres, le terrain ou je dois également désactiver les collisions pour les murs intérieur ?

No, interior walls should have the collisions enabled. Disabling the collisions for external objects makes the area in which path is searched for smaller, because only objects that have the collisions enabled are included in this search.

1 Like

D’accord, je vais faire les modifications

Bonjour Jan,

J’ai effectué les modifications que vous m’avez dites dans ma scène, néanmoins cela n’a pas permis de résoudre le problème.

Je peux si vous le souhaitez, renvoyer le lien de la scène avec toutes les modifications que j’ai apporté, mais le problème reste le même.

Je reste dans l’attente de votre réponse, merci

I made the changes you told me in my scene, however this did not solve the problem.

I can if you wish, resend the link of the scene with all the changes I made, but the problem remains the same.

Yes, please upload the changed version an we will take a look.

D’accord, je vous transmet ça